THIS
PROGRAMME IS BEING DISCONTINUED: THE LAST INTAKE OF STUDENTS STARTED THEIR
STUDIES IN SEPTEMBER 2004, AND THERE WILL BE NO FURTHER ADMISSIONS.
THE
FOLLOWING EXTRACTS FROM EARLIER DESCRIPTIONS AND CURRICULAR DOCUMENTS ARE
RETAINED FOR THEIR HISTORICAL INTEREST AND FOR THE CONVENIENCE OF STUDENTS WHO
STILL BELONG TO THE PROGRAMME.
FOR INFORMATION ON THE CURRENT STATE OF THE PROGRAMME,
PLEASE CONTACT KIMMEL MAGDOLNA, magdimann@yahoo.com
angol, négy éves másoddiplomás képzés. ENGLISH VERSION
Az angol nyelvi fejlesztés és az angoltanítás
szakmódszertana mellett különös hangsúlyt fektetünk a tartalom alapú
nyelvoktatás, illetve a szaktárgyak idegen nyelven történő oktatásának nyelvi
és módszertani kérdéseire.
Kiemelt szerepet kap az angol nyelvű óravezetéshez
kapcsolódó nyelvi készségek kialakítása.
Az angol nyelv különböző területeit tanítási
szempontból vesszük szemügyre, illetve feldolgozzuk az angol alkalmazott
nyelvészet idevágó fejezeteit.
Az irodalomelméletet és az angol történelmet
interdiszciplináris szemináriumokon dolgozzuk fel, ahol egy irodalmi szövegből
kiindulva tanulmányozzuk egy-egy korszak irodalmi, társadalomtörténeti
vonatkozásait, ezzel is módszertani modellt adva a tartalom alapú
nyelvoktatáshoz illetve a szaktárgyak idegen nyelven történő oktatásához.
A hallgatók mikro-tanítási feladatok során
próbálhatják ki az elsajátított készségeket és elméleti ismereteket.
A szakdolgozat, könyvtári kutatómunka mellett,
elsősorban a tanárok osztálytermi tapasztalataira épül majd.
A felvételi szóbeli vizsga három részből áll.
1.
Kötetlen
beszélgetés képek vagy rövid újságcikkek alapján
2.
A jelentkező
által választott irodalmi mű vagy szakmai könyv megvitatása
3.
Eszmecsere a
tanári pályáról a jelentkező szakmai tapasztalatai alapján.
Időkeretek: heti 12 kontaktóra.
An 8-semester, four-year 2nd degree
evening programme is being offered, with an increased emphasis on the
development of professional teaching skills for both English language teachers
and English medium subject teachers.
On top of language development and language teaching
methodology we put special emphasis on issues related to content integrated
language teaching as well as the challenges of teaching other school subjects
in English.
Within the language development programme we will
specifically concentrate on the teacher’s professional language.
We will look at linguistic theory from the teacher’s
and learner’s perspective as well as relevant areas in applied linguistics.
English literature and English history will be
studied in interdisciplinary seminars where, starting from a literary text, we
will be branching out to relevant questions of social history, and the history
of literature. These seminars will also serve as a model for the methods of
content integrated language teaching.
Participants will be able to test the newly acquired
skills and knowledge during microteaching tasks and their teaching experience.
Finally, theses will be based on the participants’
investigation of their own professional context and challenges.
The oral entrance exam consists of three parts.
1.
Conversation
about a short newspaper article or pictures.
2.
Discussion about
either a literary piece or a professionally relevant book which the candidate
has read before the exam.
3.
Exchanging ideas
about the teaching profession based on the candidate’s professional experience.
Timeframe: 12 contact hours per week.
The four principal strands of the programme, + exams
administered by CETT, year by year:
|
YEAR 1 |
YEAR 2 |
YEAR 3 |
YEAR 4 |
|
LANGUAGE DEVELOPMENT |
|||
|
Oral fluency Accuracy Writing |
Professional language |
Academic writing |
Thesis writing support |
|
METHODOLOGY & APPLIED
LINGUISTICS |
|||
|
ELT methodology I |
ELT Methodology II
Classroom
Studies I |
Applied
Linguistics lecture series (micro)-teaching
practice +Classroom
Studies II (Support Seminar) |
|
|
LANGUAGE STUDIES |
|||
|
Pedagogic Grammar |
Discourse Analysis Phonology
|
Options (lang./appling/meth) |
Linguistics DEL 6hrs. (Thur + Frid) |
|
INTERCULTURALCOMMUNICATION |
|||
|
English-speaking
cultures |
Cultural
Studies I and II
|
Intercultural
Competence |
Literature DES 6 hrs. (Thur+Fri) |
|
EXAMS |
|||
|
TOLC1
Use of English Methodology
I |
TOLC2 Methodology II Linguistics Culture/Literature |
Applied Linguistics |
Államvizsga (with DES/DEL representative) |
List of Hungarian course titles and
AEL-codes
Első év, első félév
Kód |
Tantárgy |
Óraszám/félév |
Értékelés |
Gyenge előfelt. |
Erős előfelt. |
AEL-100 |
Angol nyelvű beszédkészség fejlesztése I |
30 |
Gyak. jegy |
|
|
AEL-102 |
Tudatos nyelvhasználat I |
30 |
Gyak. jegy |
|
|
AEL-104 |
Angol nyelvű íráskészség fejlesztése I |
30 |
Gyak. jegy |
|
|
AEL-164 |
Az angol nyelv tanításának módszertana I |
60 |
Gyak. jegy |
|
|
AEL-160 |
Bevezetés az angolul beszélő népek kultúrájába és
irodalmába |
30 |
Gyak. jegy |
|
|
AEL-165 |
Módszertan vizsga I |
|
K |
|
AEL-164 |
Összesen |
|
180 |
|
|
|
Első év, második félév
AEL-106 |
Angol nyelvű beszédkészség fejlesztése II |
30 |
Gyak. jegy |
|
|
AEL-108 |
Tudatos nyelvhasználat II |
30 |
Gyak. jegy |
|
|
AEL-110 |
Angol nyelvű íráskészség fejlesztése II |
30 |
Gyak. jegy |
|
|
AEL-166 |
Az angol nyelv tanításának módszertana II |
60 |
Gyak. jegy |
|
AEL-164 |
AEL-140 |
Angol nyelvtan tanítási szempontból |
30 |
Gyak. jegy |
|
|
AEL-107 |
Use of English |
|
K |
|
|
AEL-167 |
Módszertan vizsga II |
|
K |
|
AEL-164, AEL-166 |
Összesen |
|
180 |
|
|
|
Másodév, első félév
Kód |
Tantárgy |
Óraszám |
Értékelés |
Gyenge előfelt. |
Erős előfelt. |
AEL-210 |
Angol kultúrtörténet irodalmi szövegek tükrében I |
30 |
Gyak. jegy |
|
AEL-160 |
AEL-200 |
Szakmai nyelvfejlesztés I |
60 |
Gyak. jegy |
|
|
AEL-260 |
Szaktárgyak angol nyelvű tanításának módszertana I |
30 |
Gyak. jegy |
|
AEL-164, AEL-166 |
AEL-230 |
Amerikai kultúrtörténet irodalmi szövegek tükrében |
30 |
Gyak. jegy |
|
AEL-160 |
AEL-240 |
Diskurzus elemzés tanároknak |
30 |
Gyak. jegy |
|
|
AEL-261 |
Módszertan vizsga III |
|
K |
|
AEL-260 |
Összesen |
|
180 |
|
|
|
Másodév, második félév
AEL-232 |
Amerikai kultúrtörténet irodalmi szövegek tükrében II |
30 |
Gyak. jegy |
|
AEL-230 |
AEL-202 |
Szakmai nyelvfejlesztés II |
60 |
Gyak. jegy |
|
AEL-200 |
AEL-262 |
Szaktárgyak angol nyelvű tanításának módszertana II |
30 |
Gyak. jegy |
|
AEL-260 |
AEL-212 |
Angol kultúrtörténet irodalmi szövegek tükrében II |
30 |
Gyak. jegy |
|
AEL-210 |
AEL-242 |
Az angol nyelv hangtani kérdései tanítási szempontból |
30 |
Gyak. jegy |
|
|
AEL-291 |
Test of Language Competence (Nyelvvizsga) |
|
K |
|
AEL-107 |
AEL-219 |
Az angol nyelvű népek kultúrája és irodalma (szigorlat) |
|
K |
|
AEL-160, AEL-230, AEL-232, AEL-210, AEL-212 |
AEL-259 |
Angol nyelvészet (szigorlat) |
|
K |
|
AEL-140, AEL-240, AEL-242 |
Összesen |
|
180 |
|
|
|
Harmadév, első félév
Kód |
Tantárgy |
Óraszám |
Értékelés |
Gyenge előfelt. |
Erős előfelt. |
AEL-360 |
A kultúrközi kompetencia fejlesztése |
30 |
Gyak. jegy |
|
|
AEL-300 |
Nyelvgyakorlat |
60 |
Gyak. jegy |
|
|
AEL-321 |
Alkalmazott nyelvészet előadás sorozat |
30 |
K |
|
|
AEL-362 |
Tesztelés, értékelés |
30 |
Gyak.jegy |
|
|
AEL-364 |
Bevezetés az osztálytermi kutatás módszereibe |
30 |
Gyak. jegy |
|
|
Összesen |
|
180 |
|
|
|
Harmadév, második félév
AEL-366 |
Az osztálytermi kutatás módszerei |
30 |
Gyak. jegy |
|
|
AEL-302 |
Nyelvgyakorlat |
30 |
Gyak. jegy |
|
|
AEL-310 |
Dráma |
30 |
Gyak. Jegy |
|
|
AEL-368 |
Csoportdinamika |
30 |
Gyak. Jegy |
|
|
AEL-312 |
Irodalom a nyelvórán |
30 |
Gyak. jegy |
|
|
AEL-361 |
Az osztálytermi kutatás módszerei vizsga |
30 |
Gyak. jegy |
|
AEL-364, AEL-366 |
Összesen |
|
180 |
|
|
|